SZIMAT NYOMOZÓ // REJTETT KINCS // KÖZÖS NYOMOZÁS

Kezdjük a lényeggel: ez egy rejtett kincs a társasjátékok között. Egyszerű és nagyszerű és kooperatív. Gyerekekkel, családokkal és felnőttekkel is remek, és ami talán fontosabb: osztályokban is kitűnően működik, Játékkunyhó élményóráinkon a játék kitűnőre vizsgázott! Ott a helye minden osztályban! Jó szívvel ajánljuk beszerzésre sulikban, és családokban.

A játék A/5-ös papírlapnál kisebb mérete, keskeny doboza nem akasztja meg a szemet a növekvő társasjáték kínálatban és a sűrű társasjátékos polcokon sem ugrik rögtön az ember kosarába. De aztán mégis megtalált a játék, kipróbáltuk elsőként itthon, majd jöttek az osztályok és családok. És minél többször került asztalra, annál több meglepetést és izgalmat fedezhettünk fel.

MIRŐL SZÓL? Egy briliáns nyomozócsapat tagjaként minden ügyet képesek vagyunk megoldani. A nyomokat a játékvezető, azaz Szimat nyomozó adja, míg csapatunk értelmezi a jeleket, ábrákat, és ha ügyesek vagyunk, akkor mesterdetektívekké is válhatunk. Közös nyomozás, menő téma!

MI VAN A DOBOZBAN?  54 kétoldalas kártya tárgyakat, élőlényeket, cselekvéseket ábrázolva, 8 változatos képeket mutató dobókocka, melyről rögtön a Sztori kocka juthat eszünkbe, 5 sorszám kártya egytől ötig számozva és egy nagyítót ábrázoló nyomkártya.

HOGYAN MŰKÖDIK? A szabályok egyszerűek: Az asztalra helyezzük a nyomkártyát. Mellé felcsapunk 5 kártyát. A nyomozó húz egy sorszámkártyát, beazonosítja a kártyát, melyhez számunkra nyomokat fog adni, véletlenszerűen választ 5 dobókockát és dob. A dobott kockákból egy olyat választ, mely utal a keresett kártyára. A csapat egyeztet, és végül dönt, azaz eltávolít egy olyan kártyát, mely szerintük a legkevésbé sem utal a kockán szereplő ábrára.

itt az 5. kép a pöttyös bogárka, ezt a képet kell a csapatnak kitalálnia

Ha a csapat jól választott és a keresett kártya még az asztalon van, akkor Szimat választ egy újabb kockát és újból 5 kockával dob, újabb ábrát választ, a csapat újra agyal, újabb kártyát távolít el és szerencsés esetben ez még ismétlődik kétszer, tehát a játék végére már csak két kártya marad, és a csapat meghozza a végső döntést, melyik lehet a nyomozó választott kártyája.

Minden egyes helyesen eltávolított kártya 1-1 pontot jelent a csapatnak. Ha esetleg rosszul döntenénk, és a nyomozó kártyáját távolítjuk el, nem dől össze a világ, újra próbálkozunk a következő fordulóban. A játék 5 fordulója során 1-1 újabb játékos próbálhatja ki magát Szimat nyomozóként. Guríthatja a kockákat, adhatja a nyomokat és hallgathatja a csapat érvelését és figyelheti döntéseiket.

5 forduló után megszámoljuk, mennyi kártyát távolítottunk el sikeresen és megnézzük, miként dicsér meg bennünket a játék. Igen, bárhogy is teljesítünk, a játék elismeri próbálkozásainkat, mindig vállon vereget, azaz a tudatlan szaglászó szintről eljuthatunk a mesterdetektív szintig is.

 

AJÁNLJUK iskolákba, mert a csapatként beszélgetnek egymással, érvelnek, győzködik egymást, újabb és újabb szempontokat hoznak be a játékba egy-egy kockán szereplő ábra értelmezésével és ebből nagyon jó dinamikák alakulnak ki. Játékvezetőként az osztályokban kérem, hogy minden gyermek mondja el, mit lát bele a kockák és kártyák összefüggéseibe és csodás dolgok születnek ilyenkor. Első osztályos korosztálytól már használjuk foglalkozásainkon.

SZERETJÜK, mert

  • egyszerűek a szabályok
  • olyan kooperatív játék, mely mindig elismeri a játékosok próbálkozását
  • gyors a játék, fix 5 forduló és máris mesterdetektívekké válhatunk
  • szívesen kipróbálják magukat nyomozóként a gyerekek
  • nagy változatosság: 54 kétoldalas kártya, tehát 108 kép, melyből játékonként 25 kerül csak be
  • erősíti a játékosok közötti kommunikációt, az érvelés technikát, a meggyőzés és elengedés képességét, a döntéshozatalt

Összefoglalva: egy remekül működő kincsre leltünk iskolai foglalkozásainkon ebben a játékban. A gyerekek abba sem akarják hagyni a játékot és újra-újra belebújnánk Szimat nyomozó szerepébe.

A játékot a Gémklubtól kaptuk kipróbálásra. Köszönjük, hogy foglalkozásaink egyik kedvencét megismertették velünk!

Kövess minket! Viszjátssz!

#játékkunyhó #szimatnyomozó #kártya #társasjáték #viszjátssz #gémklub #együttműködés

SZIMAT NYOMOZÓ
Ajánlott életkor: 7+
Ajánlott játékos szám: 2-5 (simán játszható 10 fővel is)
Játékidő: 20 perc

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.