1 ESTE // 2 JÁTÉK // 3 DOBOZ // 4 MOSOLY

Állítólag, egyre többen vagytok, akik várjátok és végigolvassátok családi társasjátékozó kalandjainkat. Nektek kedveskedünk ezzel az írással optimális esetben. Szóval vasárnap 3 doboz került az asztalra a 2017-es ÉV JÁTÉKA a KINGDOMINO játékcsaládból.

 

  • Az óriások gonoszkodását is játsszuk? Ugye nem?

Az alapjátékot is feldobtuk az óriások kora kiegészítővel, melyből csak a lapkákat és a küldetéseket használtuk a dobozból, no meg a vagány húzó tornyot, a gonosz, korona lopkodó óriások képességét nem vetettük be, nekünk a békés építkezős alapjátékhoz ez nem illik.

A Kingdomino egy gyors, meglepően taktikus társas, melyben mindenki a saját birodalmát építgeti a dominószerű osztott lapokból, melyeken szántó (nem sivatag!!!), mező, erdő, víz, mocsár és hegyvidék területek találhatóak. Előre meg kell tervezni, hogy a következő lapkát hová tesszük. A változó játékos sorrend miatt pedig izgalmas helyezkedés tapasztalható, ki, mikor, melyik lapkára veti ki horgát.

  • Ezt a dominó lapkát el lehet fordítani, ez nem az Alhambra!

Igen, ebben a játékban a dominó terület lapokat bárhogy forgathatjuk, a lehelyezési szabályok is egyszerűek a játékszabály pár perc alatt elsajátítható.

  • Anya, Te tudsz játszani, biiiiztos? Ekkor Bercel segített Adriennek a kiválasztott dominó legoptimálisabb elhelyezésében az 5*5-ös hálóban épített birodalomban.

Célunk minél nagyobb összefüggő területet építeni egy-egy terület típusból, sok-sok koronás lapkát elhelyezve. Így a pontozás egyszerű szorzás:

szorzandó = összefüggő terület nagysága pl. 4 erdő

szorzó = 3 korona a területen

szorzat = szorzandó * szorzó, azaz 4 erdő * 3 korona = 12 pont.

Miért írom ezt így matekosan? Hát azért, mert ez a játék kiváló szorzótábla gyakorló egy másodikosnak! Bercel észre sem veszi és ilyesmiket mond: 5 legelő és 4 korona, az 5*4=20 pont, mert 20-ban az 5 meg van 4-szer. Épp a múlt héten volt bemutató óra a sulijukban és ott olyan szépen gyakorolják az önellenőrzést és otthonra is hazahozta ezt a gyakorlatot.

  • Van olyan, ami rosszat csinál valakinek?
  • Nincs!
  • Akkor ez mind pozitív lap! De jó!

A Kingdomino bemelegítése után rögtön megtanultuk a mindannyiunk számára új QUEENDOMINO játékot, mely az előző könnyed játék kicsit komplexebbre gyúrt változata. Az alapszabályok azonosak, viszont a játékban épületeket is építhetünk, sárkányt is küldhetünk egy-egy épület lerombolására, lovagok adót szedhetnek, gyarapítva kincstárunk gazdagságát, és még ha sok-sok tornyot építünk, akkor még a királynő is ellátogat hozzánk!

  • Az építési telekre küldöm alattvalómat!

Igen, ez a játék kicsit több mérlegelési és választási lehetőséget kínál a játékosoknak. Ettől a majdhogynem habkönnyű alapjáték máris összetettebbé válik. És ez ettől jó! Az épületeknek lehet azonnali hatása, pl. lovagok kerülnek királyságunkba, vagy a játék végi pontozásba segítenek be.

  • Jaj, nem tudom a sárkányt kiküldeni, mert nálam van a királynő! Apa, kérlek, rombold le azt az épületet, mert Bercel meg fogja építeni, sok pontot szerezve!
  • Na, neeeem, ez nem a Nottingham Bírája játék, hogy üzleteket kössünk!

A sárkány gonosz. De nem a már megépített épületeket rombolja, hanem csak a piacon szereplő terveket égetheti porig. Talán ez nem annyira konfrontatív, ezt még elviseltük. Saját megépített épületeink védve vannak.

Persze ebben a játékban is tudunk gonoszak lenni. Ebben a környezetben talán tényleg találó lehet trollkodni. De ez is csak az optimalizálás helyzete. Ha én nem tudok pontot szerezni, nehezítem a többi játékos dolgát azzal, hogy elhappolok előle egy számára értékes lapot.

A Queendomino keményebb csatát hozott, nehezebb játék, de élveztük minden pillanatát, főleg, amikor Bercel, a másodikos matekos, toronymagasan megnyeri a játékot, mert jól optimalizált.

Persze jó érzés nyerni, nem tagadom. De nem ez a lényeg már nekünk szülőknek. Amikor látjuk, hogy gyermekeink milyen ügyesen kombinálgatnak, terveznek, elemeznek, számolgatnak egy-egy lépés előtt, nagyon büszkévé teszik szüleiket.

A Kingdomino és a Queendomino remek kikapcsolódás, ha csak fél órátok van játszani egy pörgős nap végén.

Kitűnő választás, ha szerettek dominózni, szuper játék, ha élvezed a saját birodalmad létrehozását.

Pikk-pakk tanulható, pikk-pakk lejátszható és pikk-pakk remek élményt nyújt az egész családnak optimális esetben.

 

KINGDOMINO / ÓRIÁSOK KORA / QUEENDOMINO

Ajánlott életkor a dobozokon: 8+

Ajánlott életkor gyakorlatunk szerint: 6+ / Queendomino 7+

Ajánlott játékos szám: 2-4 fő – az óriások lehetővé teszik az 5. játékos birodalom építését

Játékidő: 20 – 30 perc, de tényleg!

Ajánlott fogyasztói ár: 6 490 Ft / 5 990 / 8 490 Ft

Ára a Játékkunyhóban: 5 890Ft / 4 990 Ft / 7 690 Ft

És ha tényleg végigolvastátok fenti kalandunkat, és a Játékkunyhó FB oldalán üzenetben a KINGDOMINO szót megírjátok, 5 490 Ft-ért juthattok ehhez a szuper társashoz 2019. március 31-ig!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.