FABUL ANTI MESÉLI // A VARÁZSLÓSZIRUPOK TÖRTÉNETÉT

Végre-végre itt az újabb „pöttyös játék”, végre itt egy újabb mesés gyermektársas, végre újra itt a Játékkunyhó család. FABULANTICA élmények.

– Itt a torony, hol a torony?

Egyszer volt, hol nem volt, létezett egy mesés birodalom, mely FABULANTICA néven volt ismert. Tele mesehőssel és csodás történetekkel. De egyszer egy ifjú varázslóinas bűvölése rosszul sült el és minden lakos váratlan helyeken szóródott szét a birodalomban. A meglepődéstől tornyokba húzódtak menedékként. Feladatunk megtalálni az elveszett lakosokat és barátaikat.

Bercel: – Apa, ezek szirupok, melyből ki kell nyomni a pirosból a kecsapot, a sárgából a mustárt, a zöldből az uborkalevet, a kékből a vizet és az aranyból a mézet? Ja, hogy ezek varázslók? Értem már!

Rendhagyó módon, ezt a játékot nem itthon próbáltuk ki elsőre, hanem rögtön a Társasjáték Klub táti alkalmán, majd pedig az egyik állandó osztályomban, a Esztergomi Petőfi Sándor Általános Iskola első osztályában.

Így a játékismertetőbe beleszövöm ennek a két alkalomnak az élményeit is.

– Az egész olyan, mintha élne a játéktábla! – mondta egy lányka.

Adott egy csodaszép játéktábla változatos tájakkal, izgalmas helyszínekkel pl. kikötőkkel, várakkal, barlanggal, vízimalommal. A 12 mesefigurát elrejtjük egy-egy torony alá, majd véletlenszerűen elhelyezzük őket egy-egy mesés helyszínen. A varázslószirupok pedig a várba kerülnek a repülő szőnyeggel együtt. Felcsapunk 3 feladatkártyát, melyeken egy- egy elkeveredett lakos és egy barátja látható, majd minden játékos kap 5-5 utazó kártyát és indulhat a mese!

– Egy paci, két paci, egy csacsi, jaaaaj ez a sárkány!

A lóval az erdőben, a tevével a sivatagban, a szürke hegyek között a szürke csacsival, a folyón és tengeren hajóval utazhatunk. A játékos körében bármennyi utazó kártyát kijátszhat úti célja eléréséhez. Torony mellé kerülve megnézheti, ki rejtőzik benne. Ha ez valamely feladatkártyán lévő lakos, akkor a feladatkártyát magához veszi, a tornyot a mesefigurával együtt áthelyezi egy szabad mesehelyszínre. Köre végén húz két újabb utazókártyát és máris jön a következő varázslószirup.

– Három lovat adok egy szőnyegért!

Elsőseimnek fogalma sincs a Catan játék kereskedési lehetőségeiről, de simán bepróbálkoztak a csereberével. De itt sajnos az eredeti szabályok szerint ez nem lehetséges. De miért ne lehetne saját szabályokat alkotni?

Néha nincs megfelelő utazókártyánk, akkor várakozunk és kártyát gyűjtünk. Ám ha a repülő szőnyeg mellé kerülünk és van repülő szőnyeg kártyánk, szőnyegre pattanva átszeljük Fabulantica birodalmát és bárhová elrepülhetünk. Ahová megérkezünk torony alá kukkantunk.

– Ábel, hol vagy?
– Ott lent a semmi közepén!

Az elsősök portálkapuknak nézték a tábla sárga helyszíneit, mi Dumbledore professzornak véltük a varázslót, a másodikos lányok imádták a lovakat és az ösvényeken való kalandozást.

– Fogalmam sincs, hol a sárkány!
– Melyik tornyokról tudod biztosan, ki lakik alatta? Zárd ki ezeket, és a többivel próbálkozz!

Utazok, megérkezek egy torony mellé, felemelem, megnézem, ki lakik a torony alatt, át is helyezem, ha épp megfelel a feladatkártya figurájának. Ha pedig a nálam lévő mesehős barátját találom meg, akkor jutalmul egy arany üti markomat. Aki három feladatkártyát teljesít, megnyeri a játékot.

Igen, ez egy mesés memóriajáték útvonal tervezéssel és sok-sok mesélési lehetőséggel.

 

– Ki akarok szállni, nem akarok játszani!

Elsőseimnek nem mutattam még ilyen összetettebb játékot, izgultam is, miként sül el. Én végig jelen voltam az 5 fős játékban. Együtt örültünk egy-egy lakos megtalálásának, gratuláltam egy-egy szuper felismerésnek és kombinációnak, amikor utaztak. Szóval hamar ráéreztek a játék ízére. Ám igazi türelempróba volt számukra a játék. Volt, aki ki akart szállni, hiszen körülöttünk sok egyéb játékkal játszottak, sok külső figyelem elterelő inger érte őket. De aztán maradt és nem bánta meg. Volt, aki kiszállt, de egy csendes megfigyelő átvette a feladatait, remekül kapcsolódott be a játékba.

– Az tetszett benne nagyon, hogy jól fejleszti az emlékezetet és az egész játék jóóó!

Ez volt egy lányka véleménye a játékról. A Játékkunyhó családnak is tetszett, szeretjük és jó szívvel ajánljuk gyakorlottabb 5 éveseknek is már családdal együtt közös játékra.

➡️ Szeretjük a Fabulanticát, mert
– útvonal tervező játék,
– mert memóriafejlesztő
– mert mesés témája beszippantja a játékosokat
– szabadon mesélhetünk benne
– és mert van benne ló  – ezt a lányok mondták!
– nagyon jó ár-érték arányú játék

Én pedig azért szeretem, mert Marco Teubner alkotása a játék, aki nagyon jól ért a gyermekekhez. Olyan remek gyermekjátékok alkotója ő, mint pl. a lapkalerakós Carcassonne gyermekei, az erőforrás gyűjtögetős Stone Age junior, a varázslatos Gigi Gnomo, a nyomozós 13 sziget kincse és a vagány áfonyagyűjtögetős Banyakanyar. Ez is a játéka is kedvencé válik a Játékkunyhóban!

Megyek esti mesét olvasni a srácoknak, kalózkodunk egyet Hablattyal és Fogatlannal, aztán majd visszatérünk Fabulantica mesés birodalmába.

TOVÁBBI KÉPEK ITT

Kövess minket! Viszjátssz!
#játékkunyhó #fabulantica #mese #társasjáték #viszjátssz #compaya

Fabulantica
Ajánlott életkor a dobozon: 6+
Ajánlott játékos szám: 2-5
Játékidő: 20-30 perc
A Játékkunyhóban kipróbálhatod a játékot hétfőnként 15 és 19 óra között és csütörtökönként ESTE7-től!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.