KÖZÖS MESE // A KOCKAHEGYEN // INNEN ÉS TÚL

Megkockáztatom, sok-sok beszámoló jelenik meg hamarosan erről a remek magyar fejlesztésű játékról. A gyermek társas fb csoport ihletésére mi itt egy különleges játékmódról írunk, még pedig az együttműködő, kooperatív közös mesét mutatjuk be.

Íme, elmeséljük a Játékkunyhó család történetét, hegyezd füled!

– Hűű, de menő figurák! Mi van a kezében, bomba?
– Neeem, az egy lámpás!
– És ennek kés?
– Dehogy, az egy cérna spulni!

Épp a Helischer József Városi Könyvtár gyermekkönyvtárában jártam és fotóztam a játékfigurákat az őket megillető könyves környezetben, amikor egy negyedikbés legény megvizsgálta a bábukat és a fenti párbeszéd zajlott köztünk. Szóval a mai modern gyermek bombát és kést lát ártatlan tárgyak képében.

Ábel: – Anya játssz velünk, szükségünk van Aranyhajra!

Többször játszottuk már a játékot versengve, botocskával a zsákban és beszélő tükörrel egymásnak keresztbe téve. Remek élmény volt, meg kell hagyni. De most az alkotók által leírt együttműködő változatot teszteltük néhány házi szabállyal kiegészítve és eleinte úgy tűnt Anyát is megnyerjük a játéknak Aranyhajként.

Bercel: – Stop, stop a kandúr, a csizmás leszek!

A kooperatív kalandhoz mi tudatosan a legalkalmasabb karaktereket válogattuk tudományos alapon össze. Így a brémai muzsikusok, Piroska, Aranyhaj és Csizmás kandúrral vágtunk bele az első fejezetbe. A közös cél, hogy minél több pontot gyűjtsünk össze küldetések teljesítésével, így válva legendás mese szereplőkké, történetünket még generációk múlva is megénekelve.

– Anya, milyen színű kockával leszel?
– Sárgával, hisz Aranyhaj haja is aranysárga.
– Ki kezd?
– Aki legutoljára legyőzött egy sárkányt!

A fejezet, azaz forduló elején mindenki dob az 5 azonos színű spéci kockájával. Eztán felcsapjuk a soron következő eseménykártyát, mely valami különlegességgel várja a szereplőket az adott fejezetben.
Majd mindenki saját körében a kockamezők valamelyikére lehelyez egy kockát. A kockák egymásra tehetők, kockatornyot építve, ha azonos, vagy magasabb értékű kockát játszunk ki, mint a látható érték. Így megyünk helyszínről-helyszínre varázstárgyakat, erőforrásokat gyűjtve, küldetéseket teljesítve.
Persze különleges kocka oldalak is vannak, ezek minden esetben 6-os értéknek számítanak és valami egyedi jellemzőjük is van pl. varázsitóka, történet kocka, tiltókocka, duplázó kocka.

– Te menj a Pokolba, vagy a Mennybe!
– De hol lehet almát szerezni? Nem tudom, merre menjek?
– Arra menj, ami a csapatnak jó!

A koop változatnál mi felcsaptunk 3-3-3 darab küldetést a különböző nehézségű kihívások közül. Megnéztük, kinek merre kellene mennie, hogyan tudjuk az elérhető küldetéseket minél hatékonyabban teljesíteni. Szóval beindult a közös tervezés.

– Bercel, Te jössz!
– Megint???

Pörög ez a játék szépen! Folyamatosan gyűjtögetjük az alma, kenyér, pénz erőforrásokat, látogatjuk a helyszíneket, szereplőket és varázstárgyakat használunk, persze csak a pozitív hatásúakat, semmi botocska a zsákban! Újabb küldetések, újabb kalandok.

Mi az egyes helyszíneken letettünk tárgyakat, erőforrásokat, hátra hagyva más játékosnak, hisz esetleg neki nagyobb szüksége volt egy-egy küldetés teljesítéséhez egy almára például.
Vagy ha épp azonos mezőn álltunk mesetársunkkal, akkor átadtunk almát, kenyeret, pénzt egymásnak.

B: – Apa én szeretném összeszámolni a pontokat!

És már csoportosította is tízesével a küldetéseket. 86 pont lett a vége. Mi egy zajos, sűrű iskolai hétköznap zárásaként játszottunk, így a 6 fejezet helyett csak négyet meséltünk el, de így is közel 100 pontot szereztünk.

Szerintem igen jó kis csapat voltunk, hiszen nagyon szeretünk mesélni, nagyon szeretünk játszani, ez a játék pedig igazán jó közös kalandot adott ezen a szerda délutánon. Nem bántuk meg, hogy kipróbáltuk ezt az együttműködő szabály változatot. Sőt! Nagyon szeretem, ahogy a srácokkal közösen kombinálhatunk, optimalizálhatunk, dönthetünk. Öröm látni a játék iránti lelkesedésüket.

Jó szívvel ajánljuk már 6 éves kortól egyszerűsített szabályokkal, vagy éppen a kooperatív változattal családoknak! Mesés kalandban lesz részetek!

– Anya, Te jössz!
– Pill-Anya-t! – szólt Anya a másik szobából.

Szóval az úgy volt, hogy négyen vágtunk bele a mesébe, de Anyának tanulnia kellett nevelés elméletet, másnap vizsgázott. Mi elraboltuk őt, de aztán szépen fokozatosan kivonult a játékból, tanulni ment és így Aranyhaj karakterének irányítását átvettük. De a közös fotó azért közös lett!

B: Jaaa, még van figura a dobozban? Aztaaaaa! Ezek nem jönnek ki!

➡️Pozitív:

– 9 fantasztikus kidolgozású 3D mesefigura, melyet akár ki is festhetsz!
– sokféle játékszabály változat a versengőtől a kooperatívig, a békéstől, a csipkelődőig
– játszhatsz röviden, vagy hosszan
– játszhatod varázstárgyak, történetkártyák nélkül, így nyelvfüggetlen lesz a játék
– mesés grafika, csodás színek
– újszerű játékmenet kockatorony építéssel
– egyszerű szabályrendszer, könnyen tanulható, tanítható
– szuperbiztonságos a figurák dobozba helyezése
– nagyon jó ár-érték arányú játék

➡️Negatív:

– töröm a fejem, de nem jut eszembe…
– ja, de: egy 4 pontos küldetéskártyát nem sikerült értelmeznünk elsőre, de aztán megfejtettük egy másik kártya alapján 
– ja még egy: helyenként a játéktábla útszakaszain nehezebben igazodtunk el, okozott kellemetlenséget, hogy benéztük melyik út hová vezet, de néhány játék után megszoktuk.

Megyünk is Így neveld a sárkányod első kötetet olvasni esti meséhez. De akkor ki kezd a Kockahegyen is túl legközelebb???

TOVÁBBI KÉPEK A JÁTÉKRÓL ITT!

Kövess minket! Viszjátssz!
#játékkunyhó #kockahegyenistúl #grimm #mese #társasjáték #viszjátssz #kékjáték

A kockahegyen is túl – Kalandozások a Grimm mesék világában
Ajánlott életkor a dobozon: 8
Ajánlott játékos szám: 2-5
Játékidő: 45-60 perc
A Játékkunyhóban kipróbálhatod a játékot hétfőnként 15 és 19 óra között és csütörtökönként ESTE7-től!

UTÓHANG:

– Ezt a játékot tényleg az Andor legendái készítője csinálta? – kérdi Bercel.
– Neeeem, hanem a Magyar Népmesék társasjáték alkotói csapata.
– De az egy másik mese, máskor meséljük majd el!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.